Om Haarby Dyreklinik

Personale

Haarby dyreklinik er en moderne smådyrsklinik med høj vægt på faglig viden og kvalitet, omsorg for det enkelte dyr, patientsikkerhed samt kundetilfredshed.

Dyrlæge Naja Buhl Helms blev færdiguddannet som dyrlæge i 2006 og har i dag mere end 10 års erfaring med behandling af smådyr fra flere forskellige dyrehospitaler (Skanderborg, Svendborg- og Faaborg Dyrehospital). Naja har desuden gennemgået en 3-årig speciale uddannelse i hudsygdomme (dermatologi) i Østrig fra 2014-2016 ved siden af anden relavant efteruddannelse, hvilket sikrer en tryg og en tryg og kompetent behandling af dit kæledyr uanset om du kommer fra nær eller fjern.

Naja bor på en gård 10 km fra klinikken bag Jordløse Bakker, sammen med 2 skønne piger, 1 hund, 3 marsvin og 3 katte – og én travl juletræsmand!

Dyrlæge Sara Risbro Brix afsluttede sin dyrlægeuddannelse i januar 2008. Sara har mere end 10 års erfaring indenfor medicinske og kirurgiske sygdomme hos familiens kæledyr og har høstet sine erfaringer fra ansættelser på Lundabygdens Djursjukhus i Lund, Nordfyns Dyreklinik i Otterup og senest Dalum Dyreklinik i Odense.

Saras interesser spænder vidt i smådyrspraksis, lige fra de kirurgiske sygdomme, tandproblemer og til at nørde foran mikroskopet. Hun elsker den varierede hverdag i smådyrsklinikken og ikke mindst kontakten med både klienter og patienter.

Fritiden går med to børn, mand samt gå- og løbeture i skoven. Familiens husdyrhold består af kooikerhondjen Dixie og vores to hittekatte, Lakrids og Snickers.

Veterinærsygeplejerske Julie Ørnholm Ilum blev færdiguddannet som veterinærsygeplejerske i 2011 og
har ligeledes flere års erfaring fra arbejde på dyrehospital.

Fagligt er Julie meget interesseret i medicinske sygdomme såvel som røntgen, og har fingeren på pulsen på alt hvad der rører sig i klinikken.

Uden for klinikken er hun en erfaren jæger og naturelsker. Hvis hun ikke har travlt med at træne hundene på marken, tager hun sig af familiens 2 små børn, mand eller bygger hus om i Millinge.

Klinik medhjælper Mie Marie hjælper dagligt på klinikken frem til påbegyndelse af dyrlægestudiet, mens dyrlægestuderende Sidsel Bertelsen hjælper lejlighedsvist, når hun holder fri fra studierne.

Najas kvalifikationer

Saras kvalifikationer